Zespół spokojnych rąk, cz. 1




Dziś, w ramach wczesnojesiennego sprawozdania, napiszę o tym, co ostatnio wydziergałam. Na początek zdjęcia, których zapewne nie powinnam publikować, bo okaże się, w jakim stopniu nie umiem robić na drutach (ale weźmy poprawkę na to, że zaczęłam dopiero w tym  roku), ale czapka i getry sprawiły mnie i mojej córce dużo frajdy, a przy okazji dowiedziałam się, czego chciałabym się nauczyć w następnej kolejności.

Getry, których domagało się moje dziecko, zrobiłam wedle dość starego wzoru wygrzebanego na Ravelry. Przy okazji okazało się, że między mną a szczęściem stoi moja nieumiejętność robienia na drutach dwustronnych i robienia warkoczy, bo solidnie mi to zawęziło pole wyboru.
Kluczowy był kolor włóczki (Pinguin Colors, Petunia) - na szczęście od razu widać, że to kolory Elzy i Anny (zwłaszcza Anny) z "Krainy Lodu", co wywołało aplauz i zaakceptowanie.

Z czapki jestem bardzo zadowolona - zakładam ją do beżowego płaszczyka i do butów Josefa Seibla, które łakomie obcinają wzrokiem starsze panie (podobne do tych, ale z suwakiem po wewnętrznej stronie kostki), i czuję się bardzo stylowo.
Buty są lekkie i bardzo wygodne, ale mają niestety jedną wadę - niby wykończenie w środku jest bez zarzutu, ale rajstopy/ pończochy są po nich wymamlane wzdłuż kawałka materiału zabezpieczającego zamek od wewnątrz cholewki. Wpadłam więc na pomysł, że zrobię minigetry do cholewek butów. Nie jestem z nich jednak zadowolona - może dlatego, że niepotrzebnie zrobiłam za luźne, może powinny być szersze i osłaniać więcej nogi, a może dlatego, że brak umiejętności robienia na dwustronnych drutach sprawił, że nie mogłam wybrać wzoru, który podobał mi się najbardziej.

Na razie to tyle, jeśli chodzi o druty - w najbliższym czasie chciałabym zabrać się za haft krzyżykowy, kończąc trochę posępny (wzór wybierał mąż) haft dla teściowej i obrus, którego wzór lata temu zgubiła moja mama przed wyszyciem czwartego rogu.

A Wy, jakie macie projekty na jesień? Skąd bierzecie pomysły i wzory?

Zdjęcie tytułowe: Jess Waters, Unsplash

Komentarze

Popularne posty