Coś dla oka: paryskie posadzki

@parisianfloors
Kiedy ostatnio przeczytałam na blogu Joasi Glogazy, że kuchnia w jej nowym mieszkaniu ma podłogę w paryskim stylu, zaczęłam szukać, o co chodzi. Okazuje się, że albo o posadzki z kafli o charakterystycznych wzorach kwiatowo-geometrycznych, albo - jak powyżej - wzorach ułożonych z mozaiki.


Tradycyjnie francuskie kuchnie wyłożone były czerwonymi płytkami, i miały kolorowe podłogi, utrzymywane w nieskazitelnej czystości.


Głównym autorem zdjęć paryskich podłóg, które można znaleźć w internecie, jest autor strony instagramowej Parisian Floors (@parisianfloors ), niemiecki fotograf Sebastian Erras. Zachwycony mozaikami, które zobaczył podczas podróży do Maroka, dostrzegł piękno podłóg paryskich budynków, często ozdobionych mozaikami lub ciekawie ułożonymi kaflami.


To zdjęcie, razem z pierwszym zdjęciem wpisu, podoba mi się najbardziej:) Najwyraźniej lubię mozaikę kładzioną w wachlarze... 

@parisianfloors
Próbowałam dotrzeć do tego, skąd w Paryżu wzięła się moda na tak bajeczne podłogi, ale nic nie udało mi się znaleźć; podejrzewam, że to kwestia kolonialnych naleciałości i.... obecności wielu szukających pracy artystów:)

Komentarze

  1. ....I poczucie piękna u osób zamawiających owe cuda ♥, a przecież chyba nie ma elementu bardziej użytkowego, niż podłoga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda to! Można założyć, że istniał także czynnik konkurencji - Iksiński dwa numery dalej już taką ma...

      Nie byłam też nigdy w Paryżu, ale paryskie wnętrza kojarzę jako ciemne, więc taka posadzka pewnie spełnia w nich funkcję elementu rozjaśniającego i optycznie zwiększającego przestrzeń.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty