Zdjęcia, książki i zakupy, czyli październikowy przegląd linków

Dziś garść inspiracji i linków, na które ostatnio wpadłam, także dlatego, że na dobre łyknęłam pinterestowego bakcyla.

Fotografia uliczna Mariusa Vietha

Ostatnio wracam do nurtu, od którego zaczęło się moje zainteresowanie stylem retro, czyli noir i neo noir; szukając inspiracji, trafiłam na zdjęcia Mariusa Vietha, młodego niemieckiego fotografa mieszkającego w Amsterdamie, który robi niesamowicie klimatyczne zdjęcia ludziom w przestrzeni miejskiej – typowej materii noir – w miastach na całym świecie. 













Więcej zdjęć Mariusa Vietha znajdziecie tu i tu.

Palmiarnia w Liverpoolu

Dla tych, którzy lubią zupełnie inną estetykę, mam zdjęcia wybudowanej w 1896 r. liverpoolskiej palmiarni Sefton Park Palm House. Palmiarnia, ufundowana przez lokalnego milionera Henry'ego Yatesa Thompsona, powstała na fali mody na budowanie budynków z prefabrykatów, i była utrzymana w stylu słynnego Pałacu Kryształowego, w którym miała miejsce Wystawa Światowa 1851 roku w Londynie. Podejrzewam, że była częścią 'wyścigu zbrojeń' między południem a północą Anglii.

Podczas drugiej wojny palmiarnia straciła większość szyb, które uzupełniono, ale wskutek malejącego zainteresowania i niedofinansowania budynek zamknięto w latach 80. ze względu na rosnące niebezpieczeństwo użytkowania. W 1992 roku była przedmiotem udanej kampanii zbierającej pieniądze na wymianę 3712 tafli szkła, a teraz jest najbardziej pożądanym miejscem na organizację prywatnych i formowych imprez, cały czas przyjmując gości chętnych oglądać kolekcję roślin w pięknym wnętrzu.





Makijażowa inspiracja 

Kilka dni choroby wykorzystałam między innymi na porozglądanie się w internecie, i tak znalazłam @noboringdays, instagramowe konto Danny Goldyn, pięknej, po nowojorsku pokomplikowanej dziewczyny z korzeniami w stylu retro-pinup. 
Po przejrzeniu jej zdjęć wyciągnęłam z szuflady gruby eyeliner, miedziano-różowe cienie do oczu (paleta cieni NYX „Merci Beaucoup”), i zamówiłam szminkę Maybelline Matte Ink w odcieniu Self-Starter (130), który o dziwo prawie nie ma swatchy dostępnych w internecie. Na razie nie miałam szans zrobić jej zdjęć w świetle dziennym, ale pojawią się jutro w osobnym, nadprogramowym wpisie.

Broszki vintage 

Parę dni temu w poszukiwaniu halloweenowych dodatków weszłam na stronę Little Foxes, sprzedawcy na Decobazaar, i już wiem, gdzie szukać broszek w stylu retro w kształcie owoców, ptaków i zwierząt – Little Foxes zaspokoi potrzeby początkujących i średniozaawansowanych retromaniaczek (mają też w ofercie kontrowersyjne wisienki;-)

Polskie piękno. Sto lat mody i stylu” Karoliny Żebrowskiej

Ledwo przytargałam do domu „Modę w okupowanej Francji i jej polskie echa” (tak, wiem, żadna to nowość wydawnicza, ale dopiero co wpadłam na jej recenzję na blogu Poli-Loli), kiedy przeczytałam, że moja ulubiona polska youtuberka, Karolina Żebrowska, wydaje książkę. Spodziewałam się, że Karolina coś knuje – odzew na jej film o stu latach mody w Polsce na tle przemian politycznych był zbyt duży, żeby nie weszła w jakiś ciekawy projekt – ale przyznam, że nie spodziewałam się książki, która będzie wydana na przełomie listopada i grudnia.

Nie tylko z sympatii (Karolina ma dużą wiedzę) zamówiłam egzemplarz, choć moje drobne wątpliwości wzbudza to, czy mimo niezaprzeczalnie kostiumowej urody, naprawdę musiała pozować do każdego zdjęcia, jakie widzę w empikowej zajawce (choć znając jej epicki dystans do siebie zakładam, że to nie był jej pomysł).

To tyle na dziś! Jeśli macie jakieś miejsca, autorów, artystów, którzy Was inspirują – dajcie znać w linkach:-)

Komentarze

Popularne posty