Kochajcie tkaniny, dziewczęta: hurtownie Alexis i Jazz & Silk

W ubiegły weekend, próbując odwrócić moją uwagę od spraw nieprzyjemnych, mąż zabrał mnie do hurtowni Alexis, o której wspominałam we wpisie o warszawskich rzemieślnikach. Trochę się broniłam, bo było tuż przed zamknięciem, ale okazało się, że to był bardzo dobry pomysł.

Alexis

Hurtownia na warszawskim Targówku jest przestronna; z zewnątrz wygląda jak obskurny magazyn bez okien, położony tuż koło warsztatu lakierniczego, ale urządzone ze smakiem wnętrze zaskakuje – znajdziemy w nim nie tylko stare szafy, w których gdzieniegdzie eksponowane są materiały, czy przedmioty kojarzące się z krawiectwem, takie jak stare maszyny do szycia, manekiny czy efektowny patchwork, ale też mapy czy obrazy.

Alexis to hurtownia tkanin włoskich, i faktycznie, na stolikach leżą bieżące magazyny branżowe z Mediolanu, a tkaniny opisane są włoskimi skrótami. (Co to jest SE?– spytał mój mąż, i ciężko mu było uwierzyć, że jedwab.)

W Alexis znajdziemy dużo tkanin stricte wieczorowych, umieszczonych w osobnym wnętrzu, trochę koronek, spory wybór bawełen, wiskoz i niezbyt dużo lnów (ale też i sezon na nie nie do końca). O poliestrach nie wspominam, ale też oczywiście są.

Jest sporo wełen (poza grubymi, płaszczowymi) w tym kaszmirowych, i wełen ze szlachetnymi domieszkami. Znajdziemy tam wełny z logo Diora, Prady, czy Armaniego. Ja nie byłam w nastroju na szukanie tkaniny na sukienkę, choć było tam wiele pięknych granatów i szarości – najpierw muszę spotkać się z krawcową, co szybko chyba nie nastąpi – ale mąż nie mógł się napatrzeć i nadotykać.

Największe chyba wrażenie zrobiły na mnie jedwabie z Włoch i Indii, w każdej gradacji od apaszkowych, zwiewnych, po piękne tkaniny mięsiste jak karton i dzianiny.

Nie widziałam tam dodatków typu wstążki.

Alexis – kontakt i godziny otwarcia.

 

Jazz & Silk

Po drodze do Alexis widać reklamę innej hurtowni tkanin włoskich, Jazz & Silk, i zachęcony wizytą w Alexis mój mąż postanowił tam zajrzeć. Jak się okazuje, Jazz & Silk to sieć hurtowni i sklepów: sklepy mieszczą się w Łodzi, Poznaniu, Katowicach i Bydgoszczy, hurtownie w Poznaniu i Warszawie).

Półki z jedwabiami

Klimat jest zupełnie inny, niż w Alexis, bardziej modowy w typie włoskim, choć znalazłam parę perełek (np. ten czarny jedwab w różowy rzucik na drugim zdjęciu). Jest zdecydowanie więcej poliestrów, więcej wiskozy, mniej wełny, a wzory są dużo bardziej oczywiste.

Jak w Alexis, tu też zobaczymy materiały designerskiemarek takich, jak Fendi, Dolce & Gabbana, Versace; widziałam też dość ciekawe jedwabie Missoni.

Jazz & Silk adresy i telefony, godziny otwarcia pod koniec strony głównej.


Tyle na dziś: w poniedziałek na blogu pojawi się materiał dla uczniów i osób pracujących online, zapraszam!

Komentarze

  1. Mr Retro zna się na pasach i jedwabiach? Albo ten człowiek nie istnieje, albo napisała go Jane Austen! (Pan Tilney przy pierwszym spotkaniu zwrócił uwagę, że Katarzyna ma "muślinową sukienkę w gałązkowy wzorek")
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Austen by go wymyśliła, bo mnie by się nie udało! Rozróżnia kolory (i gotuje) lepiej niż ja, szyje na maszynie, ma w małym palcu kwestie dress code'owe, a do tego potrafi naprawić wszystko włącznie z ciężkimi tematami hydraulicznymi... O_o

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty