Pomysły na wrzesień

  • W sobotę zrób zakupy na targu, zamiast w supermarkecie. Zrób obiad składający się z duszonych lub pieczonych warzyw i świeżego chleba z masłem.
  • W weekend utnij sobie popołudniową drzemkę. Jeśli możesz, przytul się do kogoś, z kim dzielisz dom – zwierzęcia, dziecka, mężczyzny.
  • Jeśli (jak ja) nie umiesz drzemać, połóż się i odpłyń, słuchając tego przez sluchawki.
  • W ramach walki z chandrą zaproś do domu znajomych; upiecz szarlotkę lub jabłka, zrób racuchy z gruszkami, poproś, by przynieśli cydr. Ustalcie kary za rozpoczynanie rozmów o pracy.
  • Wykorzystaj jesienne trendy, żeby uzupełnić szafę (np. w coś w stylu retro, w motyw kwiatowy lub w pepitkę).
  • Przejrzyj domowe tekstylia – być może czas wymienić ręczniki lub kupić nowe, sezonowe ściereczki kuchenne; wyjmij na wierzch cieplejsze i miększe pościele.
  • Pójdź do dużego sklepu papierniczego i kup coś związanego z pisaniem, rysowaniem, malowaniem – w końcu to wrzesień i w powietrzu unosi się zapach świeżych ołówków. (Ja kupiłam atrament w nowym kolorze i wymieniłam etui na pióro wieczne.)
  • Zaplanuj październikowy wyjazd z miasta.
  • Przywitaj ogień: pojedź z rodziną lub przyjaciółmi gdzieś, gdzie będziecie mogli posiedzieć przy ognisku, kup świece do domu.
  • Skorzystaj z tego, że powietrze jest ostrzejsze, a pogoda wciąż przyjemna, i wyjdź poruszać się na dworze – pójdź na kijki albo na rower, zapisz się na jesienny marsz albo wycieczkę w swojej okolicy.
  • Przygotuj danie, bez którego nie ma dla Ciebie jesieni; dla mnie to gulasz rybny, dla mojej przyjaciółki – pikantne pierogi z soczewicą.
Jakie są Twoje jesienne rytuały przejścia?

Zdjęcie tytułowe: Micah Hallahan, Unsplash.

Komentarze

Popularne posty